S tiskem vždy jen pozitivní zkušenost

Profesionální a spolehlivá je každá firma

Když někdo na své propagační materiály, nejčastěji firemní složky, brožuru nebo katalog napíše, že si zakládá na profesionální a rychlé komunikaci, přeskakuji tyto obecné fráze stejně jako "spolehlivost", "analýza", "orientace na výsledky či na cíl". Často se totiž v praxi ukáže, že jsou to opravdu jen prázdná slova a firma, která se chlubí orientací na cíl vám zakázku zkazí nebo třeba vůbec nedodá. 

A já bych se s vámi dnes rád podělil o naše dvě nedávné zkušenosti, kdy jsme my byli v roli klienta a na jejich případě si s vámi zopakoval, na co je skutečně nutné si dát pozor a řešit již ve fázi objednávání tisku.

Často ale jen na papíře

Jsem profík a tak ode mě neuslyšíte žádná konkrétní jména ani IČa firem, u kterých jsme se spálili. Navíc to byly naši dlouholetí partneři a taky tohle se prostě nedělá, že. Šlo ale v obou případech o situace, kdy ve firmě technologie nefungovala, jak měla, bylo nutné ji přenastavovat, což si vyžádalo delší čas výroby a tím pádem i vícenáklady (ano ano, téma má hodně společného s tím nedávno zveřejněným). No a nebudu zabíhat do podrobností, protože mi v tisku dojíždí obecní zpravodaj a já budu "mašinu" přenastavovat na tisk ročenky, což si vyžádá nějaký ten čas. Prostě a jednoduše obě firmy požadovali uhrazení těchto vícenákladů po nás. A já vám teď povím, proč je pro nás toto nepřijatelné.

Jako zákazník nenesete zodpovědnost

Jako zákazník, i kdyby profesionální grafik, si zadáváte výrobu proto, že sám nedisponujete know-how, technologiemi a školeným personálem. Firma, které to zadáváte, toto splňovat, pokud má příslušný "živnosťák", musí. Není povinností firmy vás upozorňovat, že jste zvolil špatnou technologii výroby, či že máte špatně připravena data. Upřímně, u velkých tiskáren, kde zpracovávají stovky zakázek denně, toto ani není proveditelné. 

V žádném případě ale jako zákazník nenesete zodpovědnost za chybné nastavení stroje, roztažený papír při tisku či neodpovídající vlhkost ve výrobě. Řeknete si tak samozřejmě, toto vám přeci nikdo účtovat nemůže. Ale protože nám se to naši dnes už bývalí subdodavatelé naúčtovat pokusili, radím - dejte si na tyto situace prosím pozor, ať si ušetříte peníze a nezanevřete na tiskařské řemeslo.

Proč je středně velká tiskárna výhodou

A přátelé! Právě proto je středně velká tiskárna výhodou:) Máme čas vám (a zdarma!) data zkontrolovat, radíme zdarma při výběru vhodného tiskového řešení, papíru či knihařské vazby a je pro nás samozřejmostí, že pokud nám nějaký stroj nejede nebo se nám pokazí klimatizace a křídový papír se nechce nechat snášet na V1, jdou tyto vícenáklady vždy na naše triko.

Snad jsem vám i dnes pomohl. Pěkný den:)