Krátký termín dodání tiskovin? Jak ho správně zvolit.

Dnes bych si s Vámi chtěl popovídat na téma dodacích lhůt. V dnešním uspěchaném světě aktuální téma, viďte? Popíši Vám 3 typy zákazníků a řeknu Vám, kterým z nich je dobré být a proč.

1. typ – zákazník „včera byla pozdě“

Znám to moc dobře, často dělám věci na poslední chvíli, na finanční úřad skoro každý rok dobíhám s napůl vyplněným formulářem za pět minut deadline. Moderně fungující tiskárna (jako jsme samozřejmě my) na to reaguje a pokud to jen trochu jde, zákazníkovi produkt vytiskne v rekordně krátkém čase. My si za to ani neúčtujeme expresní příplatek, chápeme důvody, proč klient přichází na poslední chvíli. Je ale potřeba dodržet několik pravidel. 

To hlavní: mít v pořádku data či podklady. 

Pokud se něco vyrábí na poslední chvíli, musí být podklady precizní, protože kvůli časovému tlaku není prostor data opravovat. My je sice před tiskem zkontrolujeme, ale i když drobné chyby opravujeme sami bez navyšování nákladů klientovi, úpravy si musíme vzájemně odsouhlasit a to ke splnění expresních termínů nepřispívá. 

Druhé nejdůležitější pravidlo: technologické prodlevy

Předtím, než Váš leták nafalcujeme a brožuru zknihaříme, musí archy vytištěné ofsetovou technologií ideálně přes noc schnout (jinak na rozmazaném tisku svůj povedený grafický návrh nepoznáte, ani kdybyste byl Picasso). Pokud tolik času nemáte, je třeba počítat s příplatkem za zalakování nebo nás nechat vytisknout produkt digitálně. 

Třetí pravidlo „jen tak mezi námi“

když si objednáte expresní výrobu, zakázku si vyzvedněte v dohodnutém termínu. Je demotivující, když si někdo vizitky, které „musí být do hodiny hotové“ přijde vyzvednout za 3 dny.

2. typ – ideální zákazník

U nás to není Yetti ani lochneska, ideálních zákazníků máme celou řadu. Jestli si vzpomenu, s několika z nich se někdy vyfotím a dám Vám sem důkaz místo slibů. Je to klient, který si termín ideálně potvrdí telefonicky ještě před samotnou objednávkou. Můžeme se tak operativně domluvit například na tom, že když si knihu objedná v matové křídě namísto plánované lesklé, bude publikace vyrobená o několik dní dříve, protože tento papír máme naskladněný. Tento typ zákazníka zároveň s poptávkou pošle data a rovnou nás poprosí o jejich kontrolu. Zároveň si při sjednávání termínu nenechává příliš dlouho rezervu pro sebe, protože knížky by mu stejně jen ležely ve skladu, a to nejde ruku v ruce s jeho in-time strategií.

3. typ – zákazník „až to bude, tak to bude“

Může se to zdát jako ideální, když Vám někdo v objednávce napíše: já na to nespěchám, dejte mi vědět, jak to budete mít. Jestli si toto přečte můj šéf, nebude rád, že Vám tak radím. Všichni ale víme, co se v takovém případě s Vaší objednávkou pohledů stane. Zařadíme je na konec výrobního plánu a ručně malované pohlednice Vašeho rodného města budou přeskakovat všichni ti „včera bylo pozdě“ zákazníci. A to nechcete Vy ani my.

Tak jestli to Vaše práce, čas a grafik připravující tisková data umožňují, buďte ideálním zákazníkem ;-) A když Vám to nebude vycházet, volejte nám nebo pište tady na chat, domluvíme se na řešení, které Vám bude nejvíc vyhovovat. Hezký den!